To do, and not to do...Always...
- You buy a Rolls-Royce or Bentley motor car with your heart, not with your head. Because this is so: Employ a specialist to come with you who is really able to check the car - the money spent on the right person is well spent. At least take someone with you who is not involved, and keeps his brains turned on.
- Try to carry out the recommended service operations as scheduled by the manufacturer. Brake hoses, for example, should be replaced every ten years (two on Mk. VI/Silver Dawn, five on the S-Type/Silver Cloud, ten plus three at the height control on the T-Type/Silver Shadow). By doing so, you avoid embarrassing unvoluntary stops and costly repairs.
- Drive your Rolls-Royce or Bentley motor car as often as you can! These cars - the older ones as well - have been built to be driven, not for standing idle. A Silver Cloud, for example, is a wonderful car for travelling long distances - even in the winter. The cars suffer more from standing then from driving, and this the more, the younger the cars are. To own such a car and not drive it is similarly wanton as to have money and not spend it - miserliness here also is not attractive, but rather unerotic.
- Any Rolls-Royce car does attract much attention, a Bentley just slightly less - the attraction your are causing, the stupid questions you will hear without doubt, you have to live with. The more discreet the paintwork is, the lesser this effect will be.
- When you have to pay for an expensive spare part or a high repair bill, you should bear in mind: 99 percent of the cars built at the same time as your Silver Shadow have long since been scrapped, and made into beer cans (and even those have already been recycled).
Never..
- Kaufen Sie keinen modernen Rolls-Royce oder Bentley (also ab Baujahr 1966), der jahrelang nicht gefahren wurde - teure Reparaturen an Bremsen, Fahrwerk und Motor sind hier meistens fällig, und auch die Elektrik wird bei jeder Ausfahrt neue Überraschungen bereithalten.
- Klagen Sie nicht, wenn auch an einem Rolls-Royce oder Bentley Dinge kaputt gehen (“Ich dachte, ein Rolls-Royce ist für die Ewigkeit gebaut.”). Ein Autoleben ist üblicherweise auf zehn Jahre geplant, bei RR waren/sind es eher 20. Dummerweise werden diese Autos viel älter, als die Voraussicht der Konstrukteure reichen kann - seien Sie froh darüber!
- Kaufen Sie keinen Rolls-Royce oder Bentley, nur weil er billig ist - es sei denn, Sie suchen ein Hobby. Ein heruntergekommenes Fahrzeug wieder in den alten Zustand zu versetzen, ist viel teurer als der Mehrpreis für ein gepflegtes und/oder durchrepariertes Exemplar, selbst wenn Sie viel selber machen können.
- Setzen Sie nicht voraus, dass es Ihr Selbstbewußtsein hebt, wenn Sie ein solches Auto fahren - Sie sollten schon eine gute Portion davon mitbringen, um neben Ihrem Rolls-Royce noch sichtbar zu bleiben.
- Befürchten Sie keinen Sozialneid - meist wird die Schönheit, die Eleganz oder auch die Skurrilität eines Rolls-Royce oder Bentley neidlos anerkannt. Dies gilt um so mehr, je älter ein Fahrzeug ist.
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